LIFE OF PERFECTION

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Oförmåga att känna något

Av skinny bitch - 17 november 2011 15:35

Igår fick jag reda på att mitt x har hånglat med någon annan. Jag blev förtvivlad för tillfället men nu i efterhand så känner jag inte så mycket. Jag hatar att bara gå dag ut och dag in utan att känna något, att hata mig själv utan att påriktigt veta varför, jag hatar att inte vilja vara här men samtidigt inte veta vart jag vill vara.

Många filosofer har uttalt sig om ångest, om vad det är. Vi säger ofta att vi har ångest över en viss sak som skett men enligt många filosofer så är inte det ångest. Vet man varför man mår dåligt eller är rädd så har man inte ångest. Ångest är just oförmågan att över huvudtaget kunna känna något. Därför tror jag att jag har ångest, dag ut och dag in pure and clean anxiety. Jag känner ingenting. Jag vet inte vad jag ska göra för att få saker och ting bättre, jag är rädd att jag håller på att bli deprimerad. Jag tror att jag var svagt deprimerad då, hade jag inte flyttat utomlands och mitt x kommit och räddat mig så hade jag med störst sannolikhet blivit deprimerad. Jag har haft ätstörningar till år från sedan 14 års åldern. Jag hade svåra problem när jag var 14 år sedan blev det lite bättre men jag har under alla dessa år varit besatt av tankar på mat och det har inte gått en dag utan att jag tänkt på kcal, fett och vad jag ska äta. När jag började första ring alltså i 16års åldern kom ätstörningarna tillbaka igen och jag mådde väldigt dåligt. Sedan blev allt väldigt mycket bättre när jag i 2an flyttade utomlands, jag tror att jag för första gången i mitt liv kände ren lycka - en lycka som varade. Men de ätstörda tankarna kom tillbaka när jag kom hem över loven m.m Sedan när jag flyttade hem så drog det igång på riktigt igen och här sitter jag nu idag och i korta drag berättar min lilla för vem vet jag inte. Kanske bara för mig själv. Jag behöver i alla fall skriva av mig, typ som en dagbok.


Nu kretsar mitt liv kring skolan och min vikt, det är det enda som är viktigt för mig just nu, det enda som spelar roll. Jag fick ett ryck igår när jag pratade med mitt x. Började gråta och sa lite grejer om att jag hatade mig själv vilket var jävligt dumt för nu har tankar väckts i hans skalle. Ibland vill jag verkligen berätta för det känns som att saker och ting hade varit lättare då. Men tänk om han inte förstår, tänk om han säger till mina vänner eller famlij, tänk om... Sedan vet jag inte vad jag skulle säga, "Hej jag har ätstörningar", nej det funkar inte riktigt så, det handlar om hela mitt liv under de senaste fyra åren. Det är så svårt att förklara. Jag vet inte ens själv varför jag mår dåligt så hur skulle någon annan kunna förstå det?


Jag kan inte sluta spy, när jag är ensam hemma så blir jag så frestad till att hetsa. Jag har skrivit flera gånger att jag vill sluta men jag kan inte. Jag får panik och slår mig i magen och gråter. Jag har ett så otroligt abnormalt förhållande till mat. Jag ser absolut ingen glädje i att äta längre, jag tycker inte att något annat förutom godis är gott så det blir ofta några godisbitar men jag äter inte så mycket annat. När jag hetsar för att sedan spy så gör jag inte det för att jag vill äta utan för att jag vill spy. Jag mår dåligt när jag äter mat. 

Jag vill inte ens ändra mig, eller egentligen så vet jag inte. Men jag känner mig endå på något vis trygg i het hät, det är det enda jag kan känna mig säker på, det enda som jag påriktigt kan ha kontroll över. Vad finns kvar för mig om jag ändrar på mig? Det här är mitt liv.

 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skinny bitch - 11 december 2011 23:50

Man lever bara en gång, man har bara en chans att göra det man vill. Vi skapar våra liv och det är upp till var och en att göra det man vill med det. Vi alla har en fri vilja. Jag ska leva nu, jag ska göra det jag verkligen vill och jobba hårt för at...

Av skinny bitch - 6 december 2011 22:19


Oj, det var riktigt länge sedan som jag skrev nu. Livet är oklart, har inte så mycket mer att säga om livet än att det är oklart.   Skulle köpa ett par jeans från asos idag och det står i UK sizes så jag var tvungen att mäta min kropp för att se ...

Av skinny bitch - 26 november 2011 01:23


Har precis bråkat med min mamma, hon had mig att inte vara så bitter och sa att det var mitt val att jag stressade så mycket för skolan och att jag tränade så mkt och pushar mig. Jag skrek på henne och sa att hon inte har någon jävla aning om hur j...

Av skinny bitch - 21 november 2011 23:03


Kvällsvikt: 49,3 kg.   Idag har jag ätit: Lunch:1/2  bit kyckling + lite grönsaker till Middag: 1/4 talrik pasta med tomatsås Övrigt: några godisbilar.   Har tränat ett riktigt hårt pass också, trode jag skulle svimma. Vill inte vara ...

Av skinny bitch - 20 november 2011 23:22


Jag har klarat mig bra idag!! kvällsvikt: 49,1. Känns asbra. För att nå mitt mål vilket är typ 46 kg i jul så ska jag gå ner 5 hg i veckan och nästa söndag ska jag väga 48,5 men det kommer jag typ väga imorn! Men nu är mitt stora mission att hålla fa...

language

Presentation


Jag är en tjej på 18 år som har haft ätstörningar sedan jag var 14. Jag harr startat en blogg för att kunna använda det lite som en dagbok samtidigt som jag kan få kontakt med andra som lever och tänker som jag. Jag skriver om min vardag och om mitt liv.

vikt

53[x] 21/12 -2010
52[x]
51[x]
50[x]
49[x] 24/9 -2011
48[ ]
47[ ]
46[ ]

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

vad tycker ni en person som är+ 164cm lång bör väga
 40-45 kg
 45-48 kg
 48-50 kg
  50-52 kg
 52-54 kg
 54-56 kg
 56-58 kg
 över 58 kg

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards