LIFE OF PERFECTION

Alla inlägg under juni 2011

Av skinny bitch - 30 juni 2011 10:24

Det är väldgit stor hets om att äta frukost nu överallt, mamma tjatar, alla bloggare berättar hur viktigt det är osv.

Jag har alltid tänkt att det är så onödiga kcal och att jag egentligen klarar mig till lunch, men nu har jag börjat tänka om.

Om man inte äter frukost blir man ofta väldigt hungrig vid lunch och kan riskera att äta mer äbn man planerat, även om det där extra bara ändå skulle väga upp för kcal man får i sig av frukosten så är det ändå bättre att äta de kcal till frukost än till en större lunch.


Äter man frukost sätts ämnensomsättningen igång direkt och man förbr'nner lättare under dagen.

Frukosten ger brännsle till hjärna och kropp och gör att man kan koncentrera sig bättre

Frukostetn gör att man håller sig intelligent och smal

Frukosten gör att aptitregleringen fungerar bättre under dagen


Med studier har man kommit fram till att den som äter frukost lättare håller vikten och har oftast hela dagen bra matvanor med näringsriktig mat. Det är lättare att frestas av feta och söta livsmedel när man hoppat över frukosten och om man inte har ätit några bra måltider under hela dagen så äter man oftast mycket på kvällen. - www.idealguiden.se 


 

Jag ska egentligen inte uttala mig så mycket om frukost för jag har typ inte ätit det på två år.

Men nu ska jag börja med en lätt frukost varje dag.


Dagsintag:

Frukost: 30gram all bran flingor(107 kcal)

                1 dl mellanmjölk (45 cakl)

                1 kopp te 2 kcal

                1/2 dl smultron 20 kcal

Totalt efter frukosten: 174 kcal


Den här frukosten kommer jag att hålla mig på ett tag.

Annat alternativ på frukost är ägg 1 kokt ägg innehåller mellan 70-90kcal (90kcal är max max, asså stora ägg isåfall)

imorn tror jag att det blir två ägg, det är nyttigt, bara protein och det kan man hålla sig på!


Ne nu ska jag ut och springa typ 4 km, heeejdåå!

Av skinny bitch - 30 juni 2011 00:07

Jag vet inte vad jag ska skriva, jag är så förtvivlad och lost. Jag är rädd för ensamhet, för att må dåligt.

Jag har mått dåligt förut, men om jag förlorar den jag älskar så kommer jag att må så dåligt, jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer att vara.


Jag är så rädd, kan någon bara hjälpa mig. Jag vet inte vad jag ska göra, jag vet inte hur det kommer att kännas och jag vet inte hur jag kommer att reagera. Jag bruar alltid ha koll på allt men nu vet jag ingenting. Jag är så rädd.

 


Av skinny bitch - 28 juni 2011 23:34

Hej vänner, ganska trist dag men jag känner ändå att ajg måste skriva.

Idag började jag dagen med en grapefruit 39 kcal om jag inte minns fel(ska typ förbränna mer kcal än den innehåller) Sen en kort springrunda på 10 min (för varmt att springa kl halv 12) Sen 1 knäckemacka med parma, en bulle, en skål flingor, en macka och lite sallad till middag + 30 min promenad.Ingen bra dag idag ångest mkt mat!!


Men imorn ska jag gå upp tidigt och springa när det inte är för varmt, sen sola och typ göra en smoothie  eller nått. Sen inget mer under dagen, det ända jag ska göra är ett litet mål av nått sen lite mat till middag.


Har inte så mycket kul saker att skriva, men imorn ska jag ujppdatera och försöka skriva nått kul!


Good luck allihoppa!

       

Av skinny bitch - 27 juni 2011 00:35

Det jag känner nu är så personligt att ingen kan förstå, jag tvivlar inte på att andra inte har varit med om samma sak men jag har svårt att berätta om det så ni får ursäkta mig ifall det jag kommer att skriva nu kommer bli väldigt osammanhängande och svårt att förstå.


Nu har han åkt, har jag tur ser jag honom 1-2 gånger igen i sommar, sen ska han tillbaka till London.

Du betyder allt för mig, det här året har du fått mig att känns känslor som jag inte trode att jag kunde känna, du har fått mig att känna att jag lever och du har fått mig att må bra.

Så lycklig som jag har varit med dig har jag aldrig någonsin tidigare känt mig. Att vara med dig är det som gör att mitt liv är bra, ingenting annat betyder nått. Men nu ska du åka tillbaka, jag kommer inte längre att se dig varje dag, och känna din kropp mot min. Jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer att kännas när skolan börjar igen.


Du tog en del av mitt hjärta, utan den delen kan jag inte leva. Men du har alltid varit med mig så när jag varit med dig har jag kunnat leva. Den delen behövs i min närhet annars är jag trasig och förstörd. Du är den delen och utan dig kan jag inte leva.


Jag vet inte vad jag ska göra, jag gick t på en långpromenad när han gick på tåget och åkte iväg. När jag kom hem blev jag pedantisk och började städa, ingenting fick se stökigt ut.

Jag känner mig så ensam. Han älskar mig och jag älskar honom och det betyder så mycket för mig, jag har aldirg tidigare känt mig så älskad och ingen har bryt sig om mig så mycket som han gör. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan honom. Vad kommer att hända med mig?


Mat kan jag bara glömma nu, nu finns endast jag och mina ätstörnignar kvar. Att vara smal är nu min ända tröst, nu är det bara ett måste, jag vet inte om jag kommer känna någon lycka av att se vågen visa mindre som jag gjorde förut, jag kunde hoppa till av glädje. Men det jag vet är att ifall jag går upp så kommer jag må så dåligt så jag vet inte vad. Det ända som är kvar är att gå ner i vikt. Jag är inte sugen på att äta, jag ska inte och vill inte äta.


God natt,

(kvällsvikt: 51,1 vägde 49,8 igår morse)

   

Av skinny bitch - 23 juni 2011 00:09

Nu är jag irriterad och arg.

Jag och min pojkvän pratade lite underdagen ifall vi skulle gå ut ikväll eller inte(vi bor inte tillsammans) vi bestämde oss för att inte göra det. Men så kl halv 10 så ringer han och vill gå ut ändå, jag var ute på en långpromenad och hade absolut inte tid att gå hem duscha och byta om och ta mig till stan. Jag är så jävla irriterad, så nu går ju han ut med sina killkompisar och typ alla mina andra kompisar, JAG ÄR LACK.


Jag är en sån där avundsjuk flickvän som blir smygavundsjuk för allt. Till exempel så har min pojkvän en rätt bra tjejkompis som han skriver med lite ibland, men denna tjejkompis har han haft sex med. det gör mig så himla avundsjuk, när jag hittar sms mellan dem på hans mobil - det är dock bara "kompis sms" men det gör mig ändå galen. Vad tycker ni, har jag rätt att bli irriterad på honom? och vad ska jag säga för att få honom att förså?

Det jobbigaste är att han är hur gullig som helst och typ världens snällaste pojkvän men jag hittar alltid fel. HJÄLP MIG!!


Tänkte lägga upp lite bilder på mig från förra året. Här vägde jag typ 49, hittar dock inte magbilden som jag sparade, men men.

      

Av skinny bitch - 22 juni 2011 17:33

Tjeena!

Idag har jag legat och solat, lite hybris nu, måste verkligen bli brun känner jag(!!) så det blir faktiskt 20 min i solariet idag också.  Maten har gått helt ok förutom en tabbe.


Frukost:---

Lunch: quinoa sallad med avokado, tomat, sallad, lite feta och gurka.

Övrigt. god forgive me - 4 ballerinakakor, de är 70kcal st vilket beryder tot 280 kcal

             + 1 te

Sen blir det Keldas thaisoppa till middag, jag har bett pappa köpa den nu så det blir inte så mycket kcal.

Flera av mina vänner ska ut ikv men jag ska inte det, jävligt mycket kcal från spriten + jag har typ inga pengar, seegt. Ist ska jag på en långpromenad - ska jobba bort ballerina kakorna!

    

Av skinny bitch - 20 juni 2011 19:55

Dagsintag:

frukost: ----

lunch: en macka 60kcal, ett glas med flingor 70 kcal

middag: två varmkorvar (158kcal/st x 2 = 316) sen är det bröd adderat sp jag avrundar till tot 500kcal


tot dagsintag; 630  kcal (plus massa te)

Nu ska jag ut på en promenad, see you later.


Av skinny bitch - 20 juni 2011 11:52

Det går inte bara neråt nu tyvärr. Min morgonvikt idag var 51,1 på fredag(midsommar) vill jag väga 50 kg. Det tror jag att jag kommer att lyckas med, det är inte så jätte svårt. Idag ska jag inte äta någonting (max en knäckemacka 35kcal)  förens middag sen ska jag äta lite middag. Helst soppa.

Idag har jag fått i mig:

1 kopp te (1kcal)

1/2dl smothie som jag gjorde i går, den innehåller kiwi, apelsin, blåbär, mango och jordgubsyoghurt.  Max att det var 50kcal jag tog väldigt lite men jag avrundar uppåt.


Jag håller just nu på att kolla på dokumentären THIN där man får föjla ett antal tjejer som är inlagda för anorexia. Den är ganska intressant.


Är det någon som har nått tips på ana filmer, det känns som att jag har sätt alla!

    

language

Presentation


Jag är en tjej på 18 år som har haft ätstörningar sedan jag var 14. Jag harr startat en blogg för att kunna använda det lite som en dagbok samtidigt som jag kan få kontakt med andra som lever och tänker som jag. Jag skriver om min vardag och om mitt liv.

vikt

53[x] 21/12 -2010
52[x]
51[x]
50[x]
49[x] 24/9 -2011
48[ ]
47[ ]
46[ ]

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

vad tycker ni en person som är+ 164cm lång bör väga
 40-45 kg
 45-48 kg
 48-50 kg
  50-52 kg
 52-54 kg
 54-56 kg
 56-58 kg
 över 58 kg

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards